Hasta Sorumlulukları
1- Genel Sorumluluklar
-Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
-Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2- Sosyal Güvenlik Durumu
-Hasta, sağlık kuruluşuna müracaat aşamasında, sağlık giderlerinin ne şekilde ve hangi kurum ya da kuruluştan karşılanacağını bilmelidir.
- Hasta ; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
-Hasta, sağlık hizmeti almaya devam edebilmek için sağlık sigortası primlerini zamanında yatırmak, varsa vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
-Hasta; sağlık kuruluşuna başvururken kimliğini yanında bulundurmalıdır.
3-Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
-Hasta; yakınmalarını,daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak vermelidir.
-Hasta, yetkili doktora tedavi esnasında ve sonrasında durumunda meydana gelen, beklenilmeyen değişiklikleri bildirmelidir.
4-Hastane Kurallarına Uyma ve Saygı Gösterme
-Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla, teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder.
-Hasta ; randevu tarih ve saatine uyar ve değişiklikleri ilgili yere bildirir.
-Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir. Sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmamalıdır.
-Hasta ; mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile personelin haklarına saygı gösterir.
-Hasta, hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5- Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
-Hasta ilke olarak, tedavisinden sorumlu yetkili doktorlar tarafından önerilen tedavi planına uymakla yükümlüdür.
- Hasta, öngörülen tedavi planına uymak ve yetkili doktorun talimatları doğrultusunda hemşireler ve ilgili sağlık personelinin bakım planını yerine getirmesini kabullenmekle de yükümlüdür.
-Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
-Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
-Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
*Hasta; haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında Hasta İletişim Birimine başvurur.