BİZE ULAŞIN

293 80 00

7 Gün 24 Saat Acil Servis Hizmeti

Belinizi Koruyucu Önlemler

BELİNİZİ KORUYUCU ÖNLEMLER
 
        İnsanların yaklaşık %90 ı hayatlarının bir bölümünde bel ağrısından yakınırlar. Ağrılar içinde baş ağrısından sonra bel ağrısı ikinci sırada görülmektedir.
        Bel ağrılarının nedenleri arasında fazla kilo, uzun saatler bilgisayar karşısında oturma, hareketsizliğin bel kaslarını zayıflatması, yanlış hareketler, zorlayıcı aktiviteler, ayakta uzun süre kalma, ağır kaldırma ve eşyaları çekme itme gibi etkenler bulunur.
            Aktif iş hayatında bulunan kişiler arasında uzun süre masa başı çalışan kişilerde bel ağrısı görülme oranı yüksektir. Bu nedenle doğru oturma sandalyede dizlerini 90 derece kırarak dik oturma, bel boşluğunu destekleme, sırtımızı sandalyeye yaslayarak oturma, omuzlarımızın dik durması önemlidir. Yanlış pozisyonda oturma bel ağrılarına davetiye çıkarır. Duruş bozuklukları(postür) düzeltilmesi bel ağrısı tedavisinde büyük önem taşır. Bel, sırt ve karın kaslarını güçlendirme egzersizlerinin de bel destek kuvvetinin arttırılması da bel ağrısının tekrarını önler.
        Uzun süreli oturuşlar ağrıyı artırır bu nedenle 20 dk. da bir kalkıp hareket etmek ağrıyı azaltır. Yumuşak koltuklarda uzak durun. Bel ağrılarını önlemek için yerden bir şey kaldırırken dizlerinizi bükerek alın, dizlerinizi bükmeden direk eğilerek alacağınız hafif bir şey olsa bile belinizi tehdit edecektir.
        Dişlerinizi fırçalarken lavaboya doğru eğilmek yerine dizlerinizi bükerek belinizi dik tutar şekilde dişlerinizi fırçalayınız.
        Sırt üstü yatarken dizlerinizin altına yastık koyarak yatın,
yan yatarken iki dizinizin arasına yastık koyarak yatın. Yataktan kalkarken yatağın kenarına doğru yaklaşın yan dönün dirseğinizden destek alarak bacaklarınızı yataktan indirin bu şekilde kalkışta bele binen yük azalacaktır. Yüz üstü yatmamaya özen gösterin. Yüklerinizi dengeli dağıtın, alışveriş poşetlerini tek elle taşımak yapılan en büyük yanlışlardandır. Bel sağlığınız için ağırlığı iki elinize eşit dağıtarak gövdeye yakın taşımaya özen gösterin. Fazla ağırlık taşımaktan kaçının.
        Bel kaslarını güçlendirici ve esnekliği artırıcı germe egzersizlerini düzenli yapmak bel kaslarını ve karın kaslarını güçlendirecektir.
        Bel egzersizleri belinizi zorlayıcı hareketler olmamalıdır.